Październik 5, 2017 admin 0Comment

Dzieci są dla rodziców najważniejsze. Dbają oni o ich wykształcenie, planują dla nich wakacje i kupują im zabawki oraz ubrania. Często jednak rodzice zapominają, że dzieci powinny także mieć zbilansowaną i urozmaiconą dietę, by ich organizm mógł prawidłowo się rozwijać. Dzieciaki uwielbiają jeść słodycze, słone przekąski takie jak chipsy i paluszki, frytki oraz fast foody. O ile zjedzenie małej porcji frytek raz w miesiącu nie wpłynie negatywnie na rozwój młodego organizmu, o tyle jadanie ich codziennie doprowadzi do nadwagi lub otyłości, a także negatywnie wpłynie na koncentrację dziecka.

Dzieci powinny spożywać każdego dnia 5 posiłków – śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek, kolacja. Najlepiej będzie, jeśli będą one o stałych porach dnia. 3 główne posiłki powinny dostarczać węglowodanów w postaci ciemnego pieczywa, makaronu, kaszy, ziemniaków czy ryżu, które dodadzą dzieciom energii oraz zawierać porcję warzyw – najlepiej świeżych (mogą być również gotowane) – i białka (np. rano – wędlina lub twarożek, w południe – pieczone, gotowane lub grillowane mięso, wieczorem – gotowane jajko). Dwa pozostałe posiłki powinny być traktowane jak przekąski. Drugie śniadanie powinno być bardziej kaloryczne niż podwieczorek. Do południa dziecko powinno zjeść kanapkę oraz owoc lub wypić świeżo wyciśnięty sok. Podwieczorek powinien zawierać kolejną porcję owoców. Jako deser można dziecku podać także owsiane ciastko lub budyń przygotowany na mleku. Nawet jeśli nasze pociechy mają zdrową i urozmaiconą dietę, często może okazać się, że brakuje im witamin i minerałów.

Dzieje się tak dlatego, że rosnący organizm ma bardzo duże potrzeby i potrzebuje ich więcej niż jesteśmy w stanie mu dostarczyć. Warto więc sięgnąć po suplementy dla dzieci, które uzupełnią niedobory witamin i mikroelementów u naszych dzieci. Szczególnie ważne jest podawanie dzieciom kwasów tłuszczowych omega 3, które naturalnie występują w rybach i wspierają rozwój mózgu. Kwasy omega 3 dla dzieci można znaleźć w wielu preparatach, m.in. w tranie.